فرشتگان محقق (چهارم دبستان سما چالوس)

وبلاگ علمی آموزشی

فرشتگان محقق (چهارم دبستان سما چالوس) - علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته

یاسین ایزدی
فرشتگان محقق (چهارم دبستان سما چالوس) وبلاگ علمی آموزشی

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته:

1- به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمیده اندآن را درست نمی نویسید.

۲ -کلمات از جانب معلّم درست تلفّظ نمی شود.(آموزشی(

3-دانش آموزان هنگام نوشتن دیکته کلمات راتکرار وهجی می کند(دقّت).

4-وجود نقص شنوایی در برخی از دانش آموزان در هنگام نوشتن املا و بی خبری معلّم از وجود این نقص باعث می شود بعضی از کلمات را جا می اندازد یا از کلاس عقب میافتد.(حافظه شنوا یی حساسیت شنوایی)

5- به علت کمبود فضای آموزشی و کمبود میز و نیمکت دا نش آموزان در اثرخستگی ودرست نشنیدن کلمات را غلط می نویسید .(آموزشی)

6- متناسب نبودن متن دیکته از نظر(کمیّت و مقدا ر) با سن پا یه تحصیلی آنان باعث می شود دانش آموزان بعد از نوشتن مقداری ا زآن خسته شوند و غلط نویسی آغاز می گر دد.(آموزشی)

7- در بعضی اوقات دانش آموزان به علت مشکلات روانی هنگام نو شتن دیکته در افکار خود غو طه ور می شوند و از نوشتن باز می مانند.

8- وجود حروف هم صدا در ادبیات فا رسی مانند (ص-ث-س)

9- تند گفته شدن دیکته از سوی معلّم باعث خستگی وکم شدن دقّت در دانش آموزان می گردد.

10- ضعف درمهارتهای حرکتی (نارسا نویسی) بیقراری و تند خویی خطا د رادراک بصری حروف (حافظه دیداری )- فقر آموزش و عدم تسلط معلّم به شیوه های آموزشی مطلوب در هنگام تعلیم نوشتن ،نشناختن حروف و قوائد نوشتن توسط دانش آموزان نداشتن تمرین لازم و کافی برای نوشتن املا، خود می تواند موجب ضعف و نارسایی فراگیر در کسب مهارت نوشتن می شود .



تاريخ : یکشنبه بیست و سوم مهر 1391 | 0:10 | نویسنده : یاسین ایزدی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.