فرشتگان محقق (کلاس چهارم چالوس)
وبلاگ علمی آموزشی 
لینک دوستان

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته:

1- به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمیده اندآن را درست نمی نویسید.

۲ -کلمات از جانب معلّم درست تلفّظ نمی شود.(آموزشی(

3-دانش آموزان هنگام نوشتن دیکته کلمات راتکرار وهجی می کند(دقّت).

4-وجود نقص شنوایی در برخی از دانش آموزان در هنگام نوشتن املا و بی خبری معلّم از وجود این نقص باعث می شود بعضی از کلمات را جا می اندازد یا از کلاس عقب میافتد.(حافظه شنوا یی حساسیت شنوایی)

5- به علت کمبود فضای آموزشی و کمبود میز و نیمکت دا نش آموزان در اثرخستگی ودرست نشنیدن کلمات را غلط می نویسید .(آموزشی)

6- متناسب نبودن متن دیکته از نظر(کمیّت و مقدا ر) با سن پا یه تحصیلی آنان باعث می شود دانش آموزان بعد از نوشتن مقداری ا زآن خسته شوند و غلط نویسی آغاز می گر دد.(آموزشی)

7- در بعضی اوقات دانش آموزان به علت مشکلات روانی هنگام نو شتن دیکته در افکار خود غو طه ور می شوند و از نوشتن باز می مانند.

8- وجود حروف هم صدا در ادبیات فا رسی مانند (ص-ث-س)

9- تند گفته شدن دیکته از سوی معلّم باعث خستگی وکم شدن دقّت در دانش آموزان می گردد.

10- ضعف درمهارتهای حرکتی (نارسا نویسی) بیقراری و تند خویی خطا د رادراک بصری حروف (حافظه دیداری )- فقر آموزش و عدم تسلط معلّم به شیوه های آموزشی مطلوب در هنگام تعلیم نوشتن ،نشناختن حروف و قوائد نوشتن توسط دانش آموزان نداشتن تمرین لازم و کافی برای نوشتن املا، خود می تواند موجب ضعف و نارسایی فراگیر در کسب مهارت نوشتن می شود .

[ یکشنبه بیست و سوم مهر 1391 ] [ 0:10 ] [ یاسین ایزدی ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

یاسین ایزدی آموزگار کلاس چهارم
دبستان دخترانه سما (واحد چالوس) هستم .
هدف از ایجاد این وبلاگ ارتباط بیش تر با دانش آموزان و تبادل نظر با
دوستان و همکاران محترم می باشد .
واما....
این کمترین تلاش خود را تقدیم می کنم
به همه ی آنانی که با عشق شروع می کنند و
با مهربانی و صداقت زندگی می نمایند.